Planificare nuntă pas cu pas – Toate informațiile de care ai nevoie!

Explore More

Ghid de planificare nuntă pas cu pas

O vorbă din bătrâni spune “Omul potrivit la locul potrivit”, însă eu propun să adaptăm zicala vremurilor noastre, și să îi spunem “Omul potrivit la blogul potrivit”. Spun asta, pentru că dacă ați ajuns pe acest articol, înseamnă că v-ați decis să vă căsătoriți și să vă planificați nunta pe cont propriu. 

O decizie foarte bună și îndrăzneață aș putea spune. Ați pornit la drum spre unul dintre cele mai frumoase evenimente din viața voastră, și cu siguranță vă veți da silința ca totul să iasă cât mai bine.

Un sfat prețios pe care vi-l pot oferi, este acela de a vă asculta instinctul în alegerile pe care urmează să le faceți. Poate că nunta perfectă nu există, dar perfecțiunea e relativă în funcție de ceea ce ne dorim. Atât timp cât viziunea voastră despre această zi atât de specială, prinde contur si devine realitate, veți putea spune că a fost mai mult decât perfectă, pentru voi.

Dacă nu știți foarte bine care sunt pașii ce trebuie urmați pentru planificarea zilei cele mari, fiți fără grijă! În continuare vă voi enumera câteva obiective esențiale pe care trebuie să le aveți în vedere, care cu siguranță o să vă aducă mai multă claritate asupra lucrurilor

Primul pas: Stabiliți Data Evenimentului

groom prep on wedding day wedding photo inspiration 3
Planificare nuntă pas cu pas - Toate informațiile de care ai nevoie! 55

Puteți să stabiliți data evenimentului în funcție de anotimpul favorit sau o perioada din an care are o semnificație importantă pentru voi. Dacă nu aveți preferințe pentru o dată exactă, puteți să alegeți în funcție de disponibilitatea locației, formației sau a fotografului pentru luna și anul dorit. Astfel este mai simplu să sincronizați și găsiți furnizori simultan.

ghid de planificare nunta
Planificare nuntă pas cu pas - Toate informațiile de care ai nevoie! 56

Al doilea, și cel mai important pas în căsnicia voastră: Starea Civila 

Pe cât de frumos este acest eveniment, pe atât de multă atenție și energie vă va solicita. Pentru a va fi mai ușor, lista de mai jos vă va ghida prin toți pașii necesari: 

Puteți profita de tehnologie, si să descărcați formularul necesar declarației de căsătorie online, de pe site-ul Primăriei sau să îl completați direct la Starea Civilă. Aici este important să menționați numele de familie pe care îl veți purta după căsătorie. 

Alte acte necesare Cununiei Stării Civile sunt:

  • Certificate de naștere ( in original + copii xerox).
  • Cărțile de identitate ( in original + copii xerox). Pentru cetățenii străini este necesar pașaportul in original valabil la data depunerii actelor.
  • Dovada desfacerii căsătoriei anterioare. Cei care au mai fost căsătoriți trebuie sa depună la Primărie sentința de divorț definitiva și irevocabila (original + copie xerox), certificat de divorț (original + copie xerox), certificat de căsătorie cu mențiune de divorț sau deces (original + copie xerox).
  • 4 timbre fiscale.
  • Chitanța prin care se demonstreze ca s-au plătit toate taxele de căsătorie.
  • Programarea oficierii căsătoriei. Ziua in care doriți oficierea căsătoriei se programează în funcție de data la care ați depus dosarul cu actele necesare.

Bine de știut este faptul ca documentele se depun cu 10-14 zile înainte de cununie. 

Tips: Daca vă doriți o nuntă modernă însă doriți să integrați și câteva tradiții, iată o idee bună; La încheierea căsătoriei, împărțiți invitaților boabe de orez pe care să le arunce deasupra voastră în semn de belșug în căsnicie.

După cununia civilă puteți servi invitații cu mici gustări precum:

- Gustări sărate cu brânză, ciuperci și spanac

- Platouri cu mini sandwich-uri sau fructe

- Tarte sau prăjituri 

- Șampanie, suc și apă 

Elementele organizatorice și atenția la detalii

Nu vă sfiiți în a cere ajutorul! Organizarea unui eveniment poate fi foarte solicitantă astfel că sarcinile se pot distribui atât părinților, fraților cât și prietenilor binevoitori să ajute.

  ● Părinții sau nașii se pot ocupa de toate cele necesare pentru cununia religioasă. “Verighete, Pișcoturi, Vin roșu, etc.”

  ● Sora sau fratele după caz, poate avea grijă de buletine și toate actele necesare pentru cununia civilă.

  ● Cel sau cea mai bună prietenă/prieten poate ridica buchetul, lumânările și florile de pus în piept.

  ● Prietenii apropiați te pot ajuta cu gustările și băuturile pentru cununia civilă și cea religioasă.

Pregătiți lista de invitați

Aceasta o puteți întocmi înainte sau după închirierea localului, atât timp cât aveți în minte un număr aproximativ de invitați. Astfel puteți face o listă provizorie ca să vă dați seama cam care ar fi numărul maxim de oameni care se vor prezenta la nunta voastră.

Alegerea nașilor, drept viitori părinți spirituali

O nuntă fără nași nu se prea poate. Altfel că va trebui să cădeți de comun acord, la una sau mai multe perechi de nași, oameni dragi sufletului vostru. Nașii sunt acel cuplu care v-au ajutat în momentele mai grele, v-au fost alături în zilele bune, și cu care aveți cele mai frumoase amintiri. Ei vor juca un rol important în viața voastră, astfel că ar fi bine să alegeți cu inima, cele mai dragi persoane din viața voastră. 

Alegerea restaurantului pentru nuntă

Am stabilit puțin mai sus, că ați întocmit lista de invitați, iar acum urmează să alegeți localul visurilor voastre. 

Sfat: În principiu, organizarea unei nunți începe cu stabilirea locului în care se va desfășura petrecerea din seara nunții, asta pentru că sălile de evenimente sunt foarte solicitate și rezervate cu mult timp în avans. 

După ce aveți o listă aproximativă de posibili invitați, o să vă fie destul de simplu să alegeți restaurantul în care să petreceți pe seară. În funcție de numărul de invitați vă puteți îndrepta spre a vă decide ce fel de eveniment veți avea. O nuntă în aer liber, un restaurant cochet și elegant, un ponton pe malul lacului, sau o grădină înconjurată de natură. 

Recomandările mele :

Conacul Heldsdorf [ Brasov ]

http://conaculheldsdorf.ro/

https://www.instagram.com/conaculheldsdorf/

YAZ Centrul de Evenimente [ Brașov, Harman ]

https://www.facebook.com/yaz.brasov/

https://www.yaz.ro/

https://www.instagram.com/yaz.bv

Villa Trevi [ Timișoara ]

http://www.villatrevi.ro/

https://www.instagram.com/villatrevi/

Aranjamente Florale

 Ziua evenimentului va avea un plus de elegantă și rafinament dacă vă decideți să alegeți decorațiuni florale. 

Cele mai importante sunt:

- Decorarea restaurantului 

- Aranjamente pentru cununia civilă în aer liber 

- Buchet de mireasă, buchet pentru nașă și domnișoare de onoare

- Lumânări pentru nași la ceremonia religioasă

- Cocarde / Flori de pus în piept pentru nași, familie și prieteni

Recomandările mele : 

Targu Mures : https://www.florariamaryqueen.ro/
Cluj Napoca : 

Cununia religioasă - Alegerea bisericii și a preotului potrivit

Cununia religioasa, este un pas făcut către altar, și poate cea mai importantă parte a evenimentului. Astfel că dacă urmează să treceți pragul bisericii pentru a vă declara iubirea și devotamentul în căsnicie, alegerea preotului este foarte importantă. În luarea acestei decizii, vă puteți sfătui cu nașii, puteți arunca o privire la bugetul de care dispuneți, și să țineți cont chiar și de amplasarea bisericii. Poate vă doriți ca biserica să nu fie foarte îndepărtată de local, pentru a vă putea deplasa rapid spre petrecere. Acest lucru face posibilă și alegerea preotului, mai mult sau mai puțin potrivită. 

În cazul în care vă doriți ca desfășurarea Cununiei să aibă loc în aer liber, mai trebuie să acordați atenție unui aspect important. La întâlnirea cu preotul de la biserica pe care v-o doriți, să vă informați și cu vedere la disponibilitatea și deschiderea lui pe acest subiect, deoarece sunt preoți care nu oficiază slujba în alt mediu decât cel bisericesc. 

Alegerea trebuie să fie făcută din suflet și tot odată să simțiți deschiderea preotului față de ideea de a păstra o relație cât mai apropiată de voi pe viitor.

Fotograful de nuntă 

 Acesta este un aspect care are nevoie de o alegere foarte bună, fiind vorba de amintiri prețioase la care veți privi o viață. Fiind un eveniment unic, fără repetiție, profesionalismul contează foarte mult. Urmăriți munca fotografului, astfel vă veți da seama de stilul de fotografiere și emoțiile pe care reușește să le transmită prin cadrele sale. Pe această cale vă invit la secțiunea Fotografie (poti sa pui link catre sectiunea fotografie din site) de pe site-ul meu, pentru a descoperi munca mea și toată deschiderea pe care o am față de dorințele mirilor pentru ziua cea mare.

Locația ședinței foto

Szidi David Cheteau Petreny 391
Planificare nuntă pas cu pas - Toate informațiile de care ai nevoie! 66

Cereți ajutorul și părerea fotografului. Cu experiența multor evenimente la portofoliu, acesta vă poate ghida spre locații deosebite pentru ședința foto și pentru cadre cât mai unice în timpul nunții. Întocmiți și o listă cu cadrele pe care vă doriți neaparat să le aibă în vedere.

- Mai multe fotografii cu părinții/bunicii

- Cutia personalizată a verighetelor

- Fotografierea invitației de nuntă

- Aranjamentul restaurantului

- Tortul de nuntă 

Alegerea rochiei de mireasa și a costumului de mire

Szidi David Cheteau Petreny 131
Planificare nuntă pas cu pas - Toate informațiile de care ai nevoie! 67

Împreuna sau pe cont propriu, veți începe căutările pentru ținutele din ziua nunții. Pentru că voi sunteți protagoniștii principali ai evenimentului, îmbrăcămintea nu trebuie sa fie mai prejos, astfel fiți curajoși în alegeri și pe cât posibil, generoși cu bugetul  

Gusturile nu se discuta, iar cel mai important lucru este sa va găsiți ținute pe stilul vostru, însă și suficient de confortabile pentru o zi lungă de petrecere.

Pentru Mireasă                                       

- Rochie 

- Voal și accesorii păr

- Pantofi 

- Buchetul miresei

- Halat mireasă

- Lenjerie

- Parfum și deodorant

- Umeraș personalizat

Pentru Mire

- Costum 

- Pantofi 

- Papion sau cravată

- Batistă, butoni și curea

- Cămașă de schimb

- Accesorii

- Lenjerie și ciorapi

- Parfum și deodorant

- Umeraș personalizat

Trimiterea invitațiilor de nuntă

Trimiterea invitațiilor este un alt pas esențial, ideal de realizat cu câteva luni înainte de nuntă. Oaspeții pe care ii vreți alături de voi trebuie sa fie bine informați când și unde sunt invitați. Astfel au timp să își organizeze tot ceea ce ține de nuntă și să decidă dacă vin sau nu la eveniment. 

invitație nuntă hârtie manuală
Planificare nuntă pas cu pas - Toate informațiile de care ai nevoie! 68

De asemenea, este important să menționați pe invitație faptul că există o dată limită la care invitații să vă comunice dacă pot sau nu, să participe la eveniment. Vă va fi foarte util sa știți cu cel puțin două săptămâni înainte câți invitați veți avea la nuntă, astfel puteți definitiva numărul de meniuri și alte aspecte importante.

Aranjarea Invitaților la Mese

După ce vi s-a confirmat numărul de invitați, puteți realiza planul cu amplasarea meselor în restaurant și aranjează persoanele la mese, rude cu rude și prieteni cu prieteni, în așa fel încât să se cunoască și să se simtă bine în compania reciprocă.

Oferiți cazare și transport invitaților 

Szidi David Cheteau Petreny 356
Planificare nuntă pas cu pas - Toate informațiile de care ai nevoie! 71

Dacă veți avea invitați care vor veni din alte localități sau chiar din străinătate, un gest frumos este acela de a le oferi cazare. După caz, puteți asigura și transportul persoanelor ce se deplasează dintr-un județ în altul, cu ajutorul unui microbuz sau autocar.

Confirmați prezența prestatorilor de servicii

Cu o săptămână înainte de ziua nunții, vă recomand să luați legătura cu toți furnizorii de servicii cu care veți colabora, pentru a confirma prezența și a evita orice surpriză neplăcută. De la formație, aranjamentele florale, make-up artistul ales, cabina foto și toți ceilalți prestatori de servicii de pe listă, asigurați-vă că aceștia nu au nicio eroare în propria agendă, și că au locația corectă și ora la care evenimentul va începe.

Această activitate nu vă va solicita mult timp, și va ajuta la diminuarea stresului care se poate crea în ziua nunții dacă săriți peste acest mic detaliu.

Hostess Primirea Invitaților

Opțional, în cazul în care veți avea un număr mai mare de invitați, puteți angaja o echipă de hostesse, pentru a vă scapă de grija primirii invitaților și conducerea acestora la mese.

planificare nunta the island mures
Planificare nuntă pas cu pas - Toate informațiile de care ai nevoie! 72

În mare, acestea sunt printre cele mai importante aspecte de care trebuie să țineți cont, și pe care să le bifați pe to do list-ul vostru. Vă încurajez să vă folosiți de toate aceste informații în organizarea evenimentului, și de ce nu, să le împărtășiși cu prietenii, în ideea de a primi ajutorul de care veți avea nevoie. 

Spor la organizare!


Share this story